In mei 2020 bestond Stichting Avondzon 50 jaar. En al vanaf de oprichting is Jan Spa bij de stichting betrokken geweest.Een mooi moment om het stokje over te dragen. En een uitgelezen mogelijkheid om Jan Spa tijdens een receptie te bedanken voor 50 jaar inzet voor deze stichting!

De maatregelen om de verspreiding van het corona virus te beperken zorgden er helaas voor dat het aantal genodigden tijdens deze receptie op 26 juni 2020 bij de Broeckhof in Zuidbroek beperkt moest blijven. Gelukkig bood het aantal genodigden nog ruimte voor twee extra, onaangekondigde gasten. Namens de gemeente Midden-Groningen kwamen namelijk José van Schie (als wethouder en plaatsvervangend burgemeester) en een medewerker van de gemeente Jan Spa verrassen met het feit dat hij een koninklijke onderscheiding in ontvangst mocht nemen vanwege het feit dat hij zich zo lang voor de stichting en de gemeenschap had ingezet.

De plaatsvervangend burgemeester mocht de versierselen die bij deze onderscheiding horen niet zelf opspelden in verband met de corona maatregelen. Maar mevrouw Spa, heeft deze taak met alle plezier overgenomen.